Position: Accounting Associate (Accounts Payable)
Department: Finance
Grade: Associate
Category: Employee
Employment type: Full time
Accounts Payable:
- Match purchase orders to invoices and enter invoices into accounting system;
- Review invoices and requisitions for satisfactory payment approval;
- Obtain proper information and/or data regarding invoice payments;
- Reconcile processed work by verifying entries and comparing system reports to balances;
- Charge expenses to accounts and cost centers by analysing invoice/expense reports and recording entries;
- Calculate, post business transactions, process invoices, verify financial data for use in maintaining accounts payable records, and provide other clerical support necessary to pay the obligations of the organization;
- Paying vendors by scheduling pay checks and ensuring payment is received for outstanding credit;
- Responding to all vendor enquiries regarding finance;
- Maintain accounting ledgers by verifying and posting account transactions;
- Verify vendor accounts by reconciling monthly statements;
- Enter new or update vendor names and data;
- Report Value Added Tax by calculating requirements on paid invoices;
- Provide accurate and effective document preparation and records management relative to the AP function in accordance with records retention policies and procedures;
- Protect organization’s value by keeping information confidential;
- Work with account receivable clerk and others to resolve account issues when necessary;
- Prepare reports for management when required.
Duties:
- Stay align with corporate policies and procedures;
- Represent BDO in a professional manner through punctuality & appearance;
- Apply honesty, integrity and objectiveness while on duty;
- Meet set deadlines.
Requirements:
- Bachelor’s degree in finance or math;
- 1 + years of working experience in accounting and bookkeeping;
- 1 + years of working experience in utilisation of 1C: Accounting or Sage 50 Accounts;
- Successful completion of F3-Financial Accounting (ACCA) or similar exam within professional body;
- Intermediate level of English and good knowledge of Russian;
- Understanding of accounting principles sufficient to fulfill responsibilities;
- Good communication, writing and time management skills;
- Strong knowledge of Microsoft Office products;
- Honesty, integrity and professional ethics;
Interested candidates are requested to send their updated resumes to recruitment@bdo.az with AP202010 mentioned in the subject of their e-mail.
Oxşar vakansiya siyahısı:
Expressbank ASC İT departamenti, Rəqəmsal xidmətlərin tətbiqi şöbəsinin aparıcı/böyük mütəxəssisi (IT Biznes Analitik) vəzifəsi üzrə vakansiya elan ed ...
Expressbank ASC Kreditlərin anderraytinqi şöbəsi/ Şöbə müdiri vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
Regency Consulting and Tax Solutions MMC Aparıcı Mühasib vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
ATB Bank Kiçik və Orta Biznes Kreditləri Mərkəzinin Satışın təşkili bölməsində əməliyyat üzrə mütəxəssis / aparıcı mütəxəssis vəzifəsi üzrə ...
Regency Consulting and Tax Solutions MMC Kiçik - Mühasib vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
GL ASC (Sizin Lombard), bazarın liderlərindən biri olaraq, Yevlax filialında çalışmaq üçün Kredit Mütəxəssisi vəzifəsinə işçi qəbulu elan edir. ...
Rabitabank ASC Kürdəmir filialı üzrə Mikro kredit mütəxəssisi vakansiyasını elan edir. ...
Uragan-Group Mühasib köməkçi vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
ATB Bank Risk Menecmenti Departamentinin Risk Texnologiyaları şöbəsində Şöbə rəisi vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
PASHA Bank Komplayns Şöbəsi üzrə Kiçik Mütəxəssis (müvəqqəti) Mütəxəssis vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
“Rabitəbank” ASC İT Təhlükəsizliyi Departamentinin Bank Sistemlərinin təhlükəsizliyi şöbəsində Aparıcı mütəxəssis vəzifəsinə işə qəbul elan ed ...
AGRO - WEST DC LLC şirkəti Maliyyə hesabatlılığı üzrə mütəxəssis vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...