POSITION SUMMARY:
The Accounts Receivable Intern participates in activities related to accounting and internal controls of the department of Finance at the Borusan Cat Azerbaijan.
RESPONSIBILITIES:
- To perform administrative and clerical tasks, such as data entry, preparing invoices, sending bill reminders, filing paperwork, and contacting clients to discuss their accounts.
- To maintain records regarding payments and account receivables statuses.
- To monitor and collect accounts receivable by contacting clients via telephone and mail.
- To obtain information from other departments for ensuring records are accurate and complete and that accounts receivable ledgers and journals are up-to-date.
- To report account receivables on a weekly base.
- To inform the legal department about customers who do not pay their debts on time.
- To provide support as appropriate to primary customers including timely response to vendors and internal customers.
- To research and resolve account discrepancies.
- To file and preserve all relevant documents as mails, agreements, reports, etc.
- To assume additional responsibilities and assist with special projects as needed or directed.
REQUIRED QUALIFICATIONS:
- Fresh graduate pursuing a Degree in Finance & Accounting or related fields.
- The ideal candidate will need proactivity and enthusiasm for work in a fast moving and dynamic environment.
- The ability to build relationships with clients and internal departments.
- Able to prioritize work, delegate, and meet deadlines.
- Must be a self-started and highly motivated.
- Excellent research, problem-solving, and time management skills; attention to detail.
- High level of accuracy, efficiency, and accountability.
- Fluency in written and oral Azerbaijani and English, Russian and Turkish is preferred.
- Computer skills-user level (MS Office usage).
- Local candidates strongly preferred.
BENEFITS:
- Practical 1-3 months experience in accounting.
- Gain knowledge about the work environment and work ethics as well as skills in planning, monitoring and evaluation, management, email writing, coordination and administration skills.
If you are interested in this internship, please email your resume preferably in Word or PDF format with a letter of interest specifying suitability for the position and minimum expected salary by specifying the Job Title in the subject line or call +99 (412) 565 26 38 for further information. Only shortlisted candidates will be contacted.
Applications close on February 20, 2022.
Oxşar vakansiya siyahısı:
Expressbank ASC İT departamenti, Rəqəmsal xidmətlərin tətbiqi şöbəsinin aparıcı/böyük mütəxəssisi (IT Biznes Analitik) vəzifəsi üzrə vakansiya elan ed ...
Expressbank ASC Kreditlərin anderraytinqi şöbəsi/ Şöbə müdiri vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
Regency Consulting and Tax Solutions MMC Aparıcı Mühasib vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
ATB Bank Kiçik və Orta Biznes Kreditləri Mərkəzinin Satışın təşkili bölməsində əməliyyat üzrə mütəxəssis / aparıcı mütəxəssis vəzifəsi üzrə ...
Regency Consulting and Tax Solutions MMC Kiçik - Mühasib vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
GL ASC (Sizin Lombard), bazarın liderlərindən biri olaraq, Yevlax filialında çalışmaq üçün Kredit Mütəxəssisi vəzifəsinə işçi qəbulu elan edir. ...
Rabitabank ASC Kürdəmir filialı üzrə Mikro kredit mütəxəssisi vakansiyasını elan edir. ...
Uragan-Group Mühasib köməkçi vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
ATB Bank Risk Menecmenti Departamentinin Risk Texnologiyaları şöbəsində Şöbə rəisi vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
PASHA Bank Komplayns Şöbəsi üzrə Kiçik Mütəxəssis (müvəqqəti) Mütəxəssis vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
“Rabitəbank” ASC İT Təhlükəsizliyi Departamentinin Bank Sistemlərinin təhlükəsizliyi şöbəsində Aparıcı mütəxəssis vəzifəsinə işə qəbul elan ed ...
AGRO - WEST DC LLC şirkəti Maliyyə hesabatlılığı üzrə mütəxəssis vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...