Job mission:
- This role will be expected to cover the whole accounting work for several foreign companies in full.
- Interaction with the tax authorities and consulting clients on accounting and taxation issues (including in English)
- Supervise tax consultants and junior staff
Main responsibilities:
- Maintain full cycle accounting for clients (payroll, accounts payable, accounts receivable, bank reconciliations, taxes, and other general accounting duties)
- Preparation of management reports (in accordance with IFRS, US GAAP requirements)
- Bookkeeping management and qualitative execution and control of accounting and bookkeeping processes in accordance with the company’s policy and international accounting standards
- Prepare, examine, and analyze accounting records, financial statements, and other financial reports to assess accuracy, completeness, and conformance to reporting and procedural standards.
- Optimization of the accounting process
- To ensure timely reflection of accounting operations in the ERP systems of the company.
- Timely collection of receivables and repayment of accounts payable and regular AP and AR reconciliation
- Monitoring and preparation and submission of all statutory reports
- Manage local payment process to ensure full compliance.
- Ensure communication with tax authorities, state institutions and other stakeholders
- Performing other daily accounting tasks as per the requirement
- Carry out duties on various tax issues of clients
- Supervise tax consultants and junior staff
Qualifications and Requirements:
- University degree in Finance, Accounting and/or other related business disciplines
- Minimum 7+ years’ experience in full cycle accounting and taxation
- Advanced knowledge of Azerbaijan Tax regulations as well as PSA taxation
- Strong Knowledge of all accounting, tax and management accounting processes
- Professional qualifications are an advantage (ACCA, DipIFR, Certificate of a Professional Accountant (PAC), etc.)
- Solid knowledge and working experience of 1C, MS Office Programs (Excel, PowerPoint, Word, Outlook (advanced Excel is a must))
- Payroll skills;
- Skills in maintaining primary documentation;
- Analytical mindset, systematic, structured, responsible;
- Ability to handle multiple tasks and meet the deadlines
- Problem-solving and decision- making skills
- Excellent communication, and interpersonal skills
- Result oriented, honest and an active person with open mind.
- Fluency in Azerbaijani, English, Russian
Kindly ask to send your CV with the information on salary expectations to the following address.
Oxşar vakansiya siyahısı:
Expressbank ASC İT departamenti, Rəqəmsal xidmətlərin tətbiqi şöbəsinin aparıcı/böyük mütəxəssisi (IT Biznes Analitik) vəzifəsi üzrə vakansiya elan ed ...
Expressbank ASC Kreditlərin anderraytinqi şöbəsi/ Şöbə müdiri vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
Regency Consulting and Tax Solutions MMC Aparıcı Mühasib vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
ATB Bank Kiçik və Orta Biznes Kreditləri Mərkəzinin Satışın təşkili bölməsində əməliyyat üzrə mütəxəssis / aparıcı mütəxəssis vəzifəsi üzrə ...
Regency Consulting and Tax Solutions MMC Kiçik - Mühasib vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
GL ASC (Sizin Lombard), bazarın liderlərindən biri olaraq, Yevlax filialında çalışmaq üçün Kredit Mütəxəssisi vəzifəsinə işçi qəbulu elan edir. ...
Rabitabank ASC Kürdəmir filialı üzrə Mikro kredit mütəxəssisi vakansiyasını elan edir. ...
Uragan-Group Mühasib köməkçi vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
ATB Bank Risk Menecmenti Departamentinin Risk Texnologiyaları şöbəsində Şöbə rəisi vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
PASHA Bank Komplayns Şöbəsi üzrə Kiçik Mütəxəssis (müvəqqəti) Mütəxəssis vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...
“Rabitəbank” ASC İT Təhlükəsizliyi Departamentinin Bank Sistemlərinin təhlükəsizliyi şöbəsində Aparıcı mütəxəssis vəzifəsinə işə qəbul elan ed ...
AGRO - WEST DC LLC şirkəti Maliyyə hesabatlılığı üzrə mütəxəssis vəzifəsi üzrə vakansiya elan edir. ...